Genomineerd voor de Sunshine Blogger Award

Vrijdagavond kreeg ik een berichtje van Kris (een jonge mama van 2 kindjes die schrijft over het reilen en zeilen binnen haar gezin, het Koolen de Vries Syndroom en die net als ik geniet van het leven – lees lekker eten en uitstapjes -) dat ze me genomineerd had voor de Sunshine Blogger Award.

sunshine-blogger-award

Nu moet ik zeggen dat het voor mij de eerste keer is dat ik een nominatie krijg, dus vul ik deze met plezier in!

Wat is de Sunshine Blogger Award?

Het is een award van bloggers voor bloggers die anderen inspireren om creatief en positief op te treden in de wereld van het bloggen.

De 11 vragen die Kris me stelde:

1.Wanneer en waarom ben je beginnen bloggen?

Mijn eerste blog dateert van in 2010 en noemde “Louise Ghost”. Ik woonde op dat moment 2 jaar aan de kust o.w.v. mijn stage en ManaMa. Omdat schrijven voor mij altijd al een uitlaatklep geweest is, ben ik toen -tussen het thesissen en stagelopen door – beginnen te bloggen over wat me toen bezighield (o.a. naaien etc…). Eens ik begon te werken en terug naar Oost-Vlaanderen verhuisde, was mijn eerste blog me ontgroeid en stopte ik tijdelijk met schrijven. Naar aanleiding van de aankoop van ons huis in 2013 en onze verbouwingen van 2013 -2016, kreeg de schrijfmicrobe me terug te pakken :-). En zo is de nagelnieuwe blog “Vrouw in den Bouw” ontstaan. De blog is er nog, maar het verbouwen achter de rug, dus veranderde ik de naam van mijn blog in  2017 naar “Meisje met een hoekje af”.

2. Hoe reageren vrienden en familie op je blog?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Er zijn slechts enkele mensen in mijn omgeving die weten dat ik blog, maar ik heb hen nog niet weten reageren op mijn blogposts…

3. Wat is je favoriete snack?

Momenteel? Een burger van bij Emmy’s eats and sweets in Gent. Dé-li-cieux!

4. Hoe ziet je droomdate eruit?

Onverwacht een dagje vrij nemen en mij dan laten verrassen door mijn lieverd met een lekker etentje in een toprestaurant. 

5. Wat is je favoriete outfit?

Momenteel heb ik niet echt een favoriete outfit, gezien ik quasi dag in dag uit hetzelfde draag: skinny jeans, sneakers en een t-shirtje of trui (hello zwangerschapskledij). Maar ik heb me voorgenomen -eens de zwangerschapskilo’s er terug af zijn- om wat meer te sparen en af en toe een mooi item te kopen. Ik wil vooral Belgisch kopen en merken zoals Essentiel en Nathalie Vleeschouwer spreken me hierbij vooral aan (kleurrijk en eigenzinnig). 

6. In welke post heb je jezelf het meest (figuurlijk) bloot gegeven?

Dat moet de post geweest zijn over mijn postnatale depressie: Hoe de roze wolk pikzwart werd…en ik daar met niemand over sprak…

7. Wat doe je deze Valentijn?

Misschien bevallen? 🙂 En zoniet: nog eens bij de gynaecoloog langsgaan om te kijken hoe het met de baby is (ik ben uitgerekend op 13/2).

8. Waarom blog je en hoeveel posts komen er per week/maand?

Ik blog vooral voor mezelf, omdat schrijven mijn uitlaatklep is. Ik vind het heel leuk als er volgers bijkomen of als ik reacties krijg, maar dit is voor mij niet de essentie van het bloggen. Ik ben dan ook een heel onregelmatige blogger. Als het te druk of chaotisch is in mijn leven, is dit vaak het eerste (jammergenoeg) dat wegvalt..

9. Hoe en waar zie je je blog binnen 10 jaar?

Ik hoop dat mijn blogje lekker met me meegroeit en dat ik binnen 10 jaar sowieso de schrijfmicrobe nog niet beu ben. We zullen zien. 

10. Wat is jouw guilty pleasure?

Food! Ik ben een echte emo-eter. Zet mij een weekje thuis (zoals nu tijdens mijn zwangerschapsverlof) en de kilo’s vliegen erbij. Achteraf denk ik dan altijd “verdorie toch, waarom heb ik eerst niet nagedacht vooraleer ik dit of dat in mijn mond stak”. Spijt komt na de zonde ;-).

11. Wat is jouw ultieme droombestemming?

Mag ik er 2 opgeven? Indonesië voor de prachtige natuur en New York omdat ik van citytrippen hou. Alleen ben ik niet zo’n held om op het vliegtuig te kruipen voor een lange afstandsvlucht. 

Nogmaals bedankt Kris voor de leuke nominatie! 🙂

Mijn 11 vragen:

  1. waarom en wanneer ben je beginnen bloggen?
  2. introvert of extravert?
  3. waarin kun je jezelf helemaal verliezen?
  4. geef je ultieme zoete/zoute zonde.
  5. welk plekje in België is zeker de moeite waard om te ontdekken en waarom?
  6. waar beleefde je een echt culinair orgasme?
  7. welke quote past bij jou?
  8. wat is je favoriete outfit?
  9. wat doe je als je in een dipje zit?
  10. wie is jouw grote voorbeeld?
  11. ben je een ochtend -of avondmens?

 

Ik zou natuurlijk geen “hoekje af” hebben als ik de regels van de sunshine blogger award een klein beetje met de voeten treed ;-). Dus nodig ik hierbij iedereen uit, die zin heeft om deze award over te nemen en bovenstaande vraagjes in te vullen.

Liefs E.

4 gedachtes over “Genomineerd voor de Sunshine Blogger Award

Plaats een reactie